Mi a különbség egy kicsi- és egy óriás cég alapvető működése között?
Ahogy egy nagyvállalatnál is kell számlázni, ügyfelekkel foglalkozni, adót bevallani, értékesíteni stb. úgy a kisebb cégeknél is. Tehát az alapvető működés érdekében minden területtel foglalkozni kell itt és ott is. Ebből viszont az következik, hogy minél kisebb létszámmal dolgozik egy vállalkozás, értelemszerűen annál több fajta terület feladatai jutnak egy adott emberre.
Míg egy nagyobb cég esetében sok „specialista” dolgozik (ez alatt azt kell érteni, hogy egy adott témával foglalkozó munkatárs), addig egy mikró vállalkozásnál inkább a több dologhoz is értő, jolly jokerekből kell összeállítani a csapatot.
Ha elképzelünk egy pár fős vállalkozást, akkor világosan láthatjuk, hogy az egyes embereknek mi mindennel kell foglalkozniuk… Egy nagyobb cégnél elképzelhetetlen, hogy az ügyvezető foglalkozzon pl. a beszerzésekkel, míg egy kisebb vállalkozásnál lehet, hogy a tulajdonos a beszerző, az értékesítő és még a jogi dolgokat is ő intézi.
Jó, jó. De miért lényeges ez?
A sikeresség és a bevétel szempontjából nem mindegy, hogy mekkora szervezet áll a cég vezetője mögött. (Természetesen egy sarki kisbolt sosem fog 50 főt foglalkoztatni, hiszen nem termel annyi bevételt, amiből finanszírozni lehetne ekkora létszámot.) Viszont, hogy mekkorára tud megnőni egy cég, vagy mennyire tud nyereséges lenni adott létszámmal, az a hatékonyságon múlik.
Tehát egy kisebb létszámú vállalkozás is lehet sikeres, nyereséges. Valójában a hatékonyság szempontjából két dolgot kell megvizsgálnia a cég vezetőjének.
Mennyi feladatot képes elvégezni naponta a vállalkozás egésze, illetve az elvégzett feladatok mennyire járulnak hozzá ténylegesen a fejlődéshez, vagyis a bevételek termeléséhez.
A cégvezetők ezen dilemmáját a nagyjából 800 éve elhunyt Assisi Szent Ferenc imája írja le a legpontosabban:
Uram, adj türelmet, hogy elfogadjam, amin nem tudok változtatni. Adj bátorságot, hogy megváltoztassam, amit lehet. És adj bölcsességet, hogy a kettő között különbséget tudjak tenni!
Egy vezető napi gondjaira talán úgy lehetne lefordítani, hogy lássa be melyik területen nem olyan jó, illetve melyik feladat nem annyira fontos, de ha tud fejlődni, vagy a fontos feladatokat be tudja azonosítani, akkor legyen bátorsága belevágni ezek megvalósításába.
Ha ellenpróbát végzünk a fenti idézet értelmezésével kapcsolatban, akkor könnyen belátható, hogy hiába végeznek a munkatársak rengeteg feladatot, ha a feladatok eredménye nem növeli a bevételeket, akkor valójában nem a fontos feladatok lettek elvégezve. (Itt most meg sem nyitjuk a fontos és a sürgős feladatok közötti különbségek témakörét.) Vagyis, ha mindenki a valóban fontos feladatokat végzi el, akkor a vállalkozás fejlődni fog!
Rendben, de akkor mi a megoldás?
Elsősorban a marketingre és az értékesítésre fókuszálunk az AutoPoszt-nál, és azt látjuk, hogy a kisebb cégeknek pont ezeken a területeken a legnagyobb a lemaradása. Annak ellenére, hogy sok esetben a cégvezető marketig iskolát végzett, vagyis tisztában van a potenciális ügyfelek irányába küldött kommunikáció fontosságával, mégsem küld hírlevelet, vagy nem tesz ki posztokat, videókat a közösségi felületeire.
Persze nem azért, mert elfelejtette volna a megtanultakat, hanem egyszerűen nem jut rá ideje, mert „mindent neki kell megcsinálni”. Természetesen ezeket a feladatokat is le tudjuk venni a cégvezetők válláról, mert több tucat üzleti automatizáció mellett ezeket a kommunikációs feladatokat is szinte önműködővé tudjuk tenni. Ez által hatékonyabbá válik az ügyfelek gyűjtése, hosszabb távon pedig maga az értékesítés is…
Tegyük hatékonyabbá a vevőszerzést a cégedben!
Vedd fel a kapcsolatot velünk a marketing@autoposzt.hu e-mail címen!