A legtöbb cégvezető szeretne ügyfeleket szerezni...
Ez elég logikus, hiszen, ha nincs vevő, akkor nem fog működni a vállalkozás… Ha egy cégnek nincsen elég ügyfele, akkor alapvetően egyetlen dolgot kell tennie: Többet kell kommunikálnia a lehetséges vásárlók felé! Persze ez így leírva egyszerű és talán még logikusnak is tűnhet, viszont a gyakorlatban valamiért a cégek jelentős része mégsem teszi meg ezt a lépést. Tapasztalataink alapján 3 fő akadálya van a kommunikációnak, viszont mielőtt rátérünk erre tisztázzuk mit is értünk itt most a kommunikáció alatt! Tehát a kommunikációt jelen esetben arra értjük, hogy elérünk egy olyan személyt (céges vásárlók esetében a cég képviselőjét), aki egyébként vásárolhatna akár a termékeinkből, vagy szolgáltatásainkból. Az elérés történhet személyes vagy telefonbeszélgetés formájában, esetleg a közösségi média és egyéb digitális felületeken, de akár szórólap, hírlevél formájában is. A lényeg, hogy hívjuk be ezeket a személyeket az üzletünkbe, vagy on-line bemutatóra valamilyen módon.
Ez elég logikus, hiszen, ha nincs vevő, akkor nem fog működni a vállalkozás… Ha egy cégnek nincsen elég ügyfele, akkor alapvetően egyetlen dolgot kell tennie: Többet kell kommunikálnia a lehetséges vásárlók felé! Persze ez így leírva egyszerű és talán még logikusnak is tűnhet, viszont a gyakorlatban valamiért a cégek jelentős része mégsem teszi meg ezt a lépést. Tapasztalataink alapján 3 fő akadálya van a kommunikációnak, viszont mielőtt rátérünk erre tisztázzuk mit is értünk itt most a kommunikáció alatt! Tehát a kommunikációt jelen esetben arra értjük, hogy elérünk egy olyan személyt (céges vásárlók esetében a cég képviselőjét), aki egyébként vásárolhatna akár a termékeinkből, vagy szolgáltatásainkból. Az elérés történhet személyes vagy telefonbeszélgetés formájában, esetleg a közösségi média és egyéb digitális felületeken, de akár szórólap, hírlevél formájában is. A lényeg, hogy hívjuk be ezeket a személyeket az üzletünkbe, vagy on-line bemutatóra valamilyen módon.
És akkor a 3 fő akadályról is beszéljünk!
Az első, hogy nem tudjuk kinek is szólhatnánk. Nincs egy adatbázisunk (kockás füzet is lehet az) amiben személyek elérhetőségét tartjuk nyilván azzal a céllal, hogy valamikor beszélgessünk velük, vagy küldjünk a részükre levelet vagy e-mailt. Ha ez rendelkezésre áll, akkor jön a következő probléma.Nem tudjuk, hogy mit és hogyan írjunk, vagy mondjunk ezeknek az embereknek, mert eddig sem tartottuk velük a kapcsolatot rendszeresen.
Harmadik fő probléma, hogy nincs, aki ezzel foglalkozzon napi szinten. Vagyis ki fogja gyűjtögetni a vevők adatait, illetve majd ki fog velük foglalkozni (telefonon beszélgetni, vagy elektronikusan kapcsolatot tartani)?
Azért van jó hír is!
Természetesen a 3 probléma nem megoldhatatlan feladat, de mindenképpen figyelmet igényel a cég vezetőjétől! Természetesen az AutoPoszt-nál is tisztában vagyunk ezekkel a problémákkal, ezért több egyszerű megoldásunk is van mindegyikre. Mivel minden cég egy kicsit máshogy működik, illetve más a helyzete, ezért nincs olyan sablonunk, amit rá lehet minden vállalkozásra húzni. Első lépésben azt javasoljuk, hogy mérjük fel az aktuális helyzetet és tűzzük ki az első reálisan elérhető célt egy személyes, vagy telefonbeszélgetés, esetleg egy on-line találkozó keretében.
Mi lesz így a vevőkkel?
Ha nem vagyunk monopol helyzetben az adott piaci területen, akkor gond lesz… Ha nem vagyunk ott a lehetséges vevő „fejében”, akkor nem is gondol az üzletünkre, vagy a termékeinkre, így nem is jön el magától hozzánk vásárolni. Ahogy az egyéb emberi kapcsolatokban, úgy az üzleti életben is hasonlóan működünk mi emberek. Ha valakivel sok időt töltünk, sokat beszélgetünk vele, akkor jobb lesz a viszonyunk. Ha nem, vagy nagyon ritkán találkozunk, beszélgetünk, akkor pedig semleges-, vagy semmilyen kapcsolatunk sem lesz az illetővel.Azért van jó hír is!
Természetesen a 3 probléma nem megoldhatatlan feladat, de mindenképpen figyelmet igényel a cég vezetőjétől! Természetesen az AutoPoszt-nál is tisztában vagyunk ezekkel a problémákkal, ezért több egyszerű megoldásunk is van mindegyikre. Mivel minden cég egy kicsit máshogy működik, illetve más a helyzete, ezért nincs olyan sablonunk, amit rá lehet minden vállalkozásra húzni. Első lépésben azt javasoljuk, hogy mérjük fel az aktuális helyzetet és tűzzük ki az első reálisan elérhető célt egy személyes, vagy telefonbeszélgetés, esetleg egy on-line találkozó keretében.
Tegyük hatékonyabbá a vevőszerzést a cégedben!
Vedd fel a kapcsolatot velünk a marketing@autoposzt.hu e-mail címen!