Azt mondják, hogy a programozók a leglustább emberek a világon, mert ha a számítógépen kétszer ugyanazt a feladatot el kell végezniük, akkor inkább írnak rá egy programot…
Természetesen a fenti állítás nem igaz, de a logikai részén érdemes elgondolkodni!
Ha jobban belegondolunk, akkor a számítógépeket a munkánkban azért használjuk, hogy egyszerűsítsék az életünket, vagyis olyan dolgokat végezzenek el, amit mi (emberek) nem tudunk, vagy nem akarunk megcsinálni. És itt a „nem akarunk” részen van a hangsúly!
Elsősorban az ismétlődő, unalmas, időrabló feladatokat bízzuk a gépekre, amelyek közvetlenül akár nem is hoznak hasznot a cégnek, viszont valamiért meg kell csinálni.
Miért tesszük ezt?
Talán a válasz nyilvánvaló, vagyis nem szeretnénk tölteni feleslegesen az unalmas, ismétlődő stb. feladatokkal az időnket. Vagyis az így „megnyert” időben más feladatokat tudunk elvégezni.
Korábbi cikkünkben (Hatékonyság növelés = több bevétel!) erre utaltunk, amikor egy vállalat sikerességének esélyét azzal fejeztük ki, hogy mennyi olyan feladatot képes elvégezni, ami ténylegesen előre viszi az adott cég életét. Tehát röviden a hatékonyság növelése a cél.
Mit kell automatizálni?
A frappáns válasz a „mindent” lenne, de nyilván ez nem lehetséges.
Közelítsük meg a választ onnan, hogy most mi az ami már jelenleg is automatizált a cégünkben. E-mailek esetében egy apró automatizmus pl. az aláírásunk elhelyezése a leveleinken. Így nem kell minden elküldött levelünkre egyesével ráírni a nevünket, telefonszámunkat stb. Automatikus válaszlevél, ha szabadságon vagyunk. Vagyis, ha ír valaki egy e-mailt a címünkre, akkor a rendszer azonnal válaszol a feladónak egy előre megírt szöveggel.
Hasonló megoldás lehet egy nyitvatartási időn kívül érkezett levélre beállított automatikus válasz is, amiben tájékoztatjuk az érdeklődőt, hogy mikor és hol tudunk a rendelkezésére állni. A weblapunkon vagy közösségi oldalunkon elérhető űrlap, amit a látogatók bármikor kitölthetnek (hírlevél feliratkozás, termékkel kapcsolatos információ kérése stb.), az információt pedig rendezett formában megkapjuk egy táblázatban, vagy e-mail formájában. Akár a webáruházunk is jelezheti nekünk és a vásárlónak is, ha valaki elkezdett egy rendelést bevinni, de mondjuk öt nap után sem zárta le, vagyis nem adta le végül a rendelését.
Digitális világunkban a fentieknél lényegesen bonyolultabb automatizmusok is működnek, itt most nem megyünk tovább ezeknek a rendszereknek a felsorolásában.
Hogyan bővíthetjük az automatizálás körét?
Először is azt kell megvizsgálni, hogy melyek azok a tevékenységek, amelyek rabolják az időt, vagy rengeteg alkalommal kell megcsinálni. Másodjára pedig azokat a feladatokat kell elővenni, amelyekre nem jut idő, de mindenképpen fontos lenne elvégezni. Ha nagyjából végig gondoltuk ezeket a listákat, akkor lehet belefogni a megvalósításba.
Melyik területtel kezdjünk?
Érdemes a vevőszerzéssel összefüggő tevékenységet javítani, hiszen, ha több pénzt termel a cég, akkor könnyebben finanszírozhatunk további hatékonyságot növelő fejlesztéseket, vagy bármilyen kiadást.
Az egyik legújabb fejlesztésünk a közösségi (és egyéb) oldalakra szánt tartalmak posztolásának automatizálása.
Ez azt jelenti, hogy a cég megadja milyen felületekkel rendelkezik (weboldal, Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, TikTok, Blogspot stb.), mi pedig létrehozzuk számára azt a megoldást, amivel egyszerre az összes felületére elhelyezheti a tartalmait! Ez azt jelenti, hogy csak egy adott helyre kell feltöltenie a szöveget és a grafikát, a rendszer pedig minden megadott felületen elhelyezi a tartalmat. Nem kell belépni minden profilba, nem kell többször kiválasztani a képet és a szöveget. Egyszeri munkával megoldhatjuk a feladatot, vagyis növeljük a hatékonyságot.
Nézzük át együtt, hogy a cégedben mit lehetne automatizálni!
Vedd fel a kapcsolatot velünk a marketing@autoposzt.hu e-mail címen!